Vi är ett trevligt gäng som sysslar med modern kampsport i form av Brasiliansk Jiu-Jitsu (BJJ) och Submission Wrestling (SW).

Hos oss kan du träna oavsett om du är kille eller tjej, gammal eller ung, stor eller liten! Träningen är teknisk, varierad och rolig, och passar de flesta människor.

Allmänt

• Under de första veckorna känns ofta träningen lite ovan, men ha tålamod, kroppen vänjer sig! Inledningsvis går det bra att träna i shorts och T-shirt, men sen är det viktigt att införskaffa en gi (dräkt). Även om du vill fokusera på no-gi träning, så gör gin att ditt spel blir tightare och mer tekniskt.
  • Du bör införskaffa tandskydd och eventuellt suspensoar så snart som möjligt. Det är en billig försäkring mot otrevliga skador. Skydden kan du köpa i alla välsorterade kampsportsbutiker eller beställa på nätet hos tex http://www.jabb.se.
  • Under träningen kommer du alltid få möjlighet att dricka vatten. Ta med en vattenflaska för att undvika onödigt spring till toaletten under träningen.

Hygien

Var noga med att ha rena träningskläder på träningen, då bakterier lätt sprider sig i värme och svett! Se även till att din egen hygien är fräsch, så att du inte luktar svett eller sprider sjukdomar till andra på klubben. Efter träningen är det viktigt att duscha hela kroppen framför allt om man har öppna sår, då bakterier annars lätt får fäste! Träna ALDRIG med hudsjukdomar som ringorm eller svinkoppor, då dessa sprider sig blixtsnabbt och ofta kräver antibiotika!

Betala med kort
Vi tar emot betalningar med kort på plats. Kvitto skickas då via email efter kortköpet.

Betala till klubbens Plusgiro/Swish
Det går att betala terminsavgift eller köp av utrustning till klubbens plusgiro eller swish.
Plusgiro: 58 77 85-7
Swish: 123 305 42 85
Referens/Meddelande: Namn/Efternamn Terminsavgift HT 2016 (Om betalning gäller köp av utrustning så anges detta istället).